دوره 5، شماره 2 - ( آموزش زبان، ادبیات و زبان شناسی 1401 )                   جلد 5 شماره 2 صفحات 40-23 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi M, Dinarund A. (2022). The role of QR-code technology in compiling Russian language textbooks in Iran [In Persian]. JSAL. 5(2), 23-40.
URL: http://jsal.ierf.ir/article-1-34-fa.html
احمدی میریلا، دیناروند آناهیتا. نقش تکنولوژی QR-code در تدوین کتب آموزشی زبان روسی در ایران زبان کاوی کاربردی 1401; 5 (2) :40-23

URL: http://jsal.ierf.ir/article-1-34-fa.html


1- دانشیار گروه زبان روسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران ، mireyla@modares.ac.ir
2- دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش زبان روسی، دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
چکیده:   (678 مشاهده)
در حوزه آموزش زبان‌های خارجی از دیرباز انواع مختلف روش‌های آموزش زبان، از جمله آموزش کلاسیک، آموزش الکترونیکی و آموزش نوین حضوری توسط زبان شناسان بررسی شده است. علم آموزش زبان‌های خارجی همچون علوم دیگر در حال پیشرفت و تکامل بوده، در این میان نقش و اهمیت تکنولوژی آموزشی و چندرسانه‌ای در حوزه آموزش زبانهای خارجی از جمله روسی بر هیچ کس پوشیده نیست. این پژوهش به فناوری QR-code و رمزینه‌ها در نگارش کتب آموزشی زبان روسی در ایران می‌پردازد. در گام نخست تحقیق با بهره گیری از روش کتابخانه‌ای به تعریف تکنولوژی، نقش تکنولوژی در آموزش، یادگیری الکترونیکی و نقش چندرسانه‌ای با تاکید بر فیلم می‌پردازد و سپس فناوری QR-code در فرآیند آموزشی شرح داده شده و از جمله کاربرد‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: از بین بردن نابرابری‌های آموزشی از طریق ایجاد فرصت برای تولید و ارائه محتوای آموزشی برتر-سهولت دسترسی به آموزش برای همگان -کاهش زمان و سهولت دسترسی به فایل‌های کمک آموزشی -افزایش اثربخشی و کارایی محتوای آموزشی-ایجاد انگیزه در نویسندگان، مولفین و اساتید جهت تولید محتوای آموزشی چند رسانه‌ای متناسب با کتاب برای کمک به فرآیند یادگیری- کمک به آشنایی با تلفظ دقیق و نکات فرهنگی و دیگر حوزه‌های زبان مقصد.
متن کامل [PDF 691 kb]   (593 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش زبان
دریافت: 1400/7/10 | پذیرش: 1400/8/8 | انتشار: 1401/2/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.