دوره 7، شماره 4 - ( 9-1403 )                   جلد 7 شماره 4 صفحات 22-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gashti S S, Farrokh P. (2024). Teachers’ Personality Traits, Age, Attire and English Learners’ Motivation: A Meta- Analysis Study [In English Teachers’ Personality Traits, Age, Attire and English Learners’ Motivation: A Meta- Analysis Study [In English]. JSAL. 7(4), 1-22.
URL: http://jsal.ierf.ir/article-1-159-fa.html
گشتی سید سبحان، فرخ پریسا.(1403). ویژگی های شخصیتی معلمان، سن، پوشش و انگیزه زبان آموزان انگلیسی: مطالعه فراتحلیلی [به انگلیسی] زبان کاوی کاربردی 7 (4) :22-1

URL: http://jsal.ierf.ir/article-1-159-fa.html


1- کارشناسی ارشد، گروه زبان انگلیسی، واحد لاهیجان، دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان، ایران
2- گروه زبان انگلیسی، واحد لاهیجان، دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان، ایران ، farrokh_p@yahoo.com
چکیده:   (1337 مشاهده)
طبق نظریه شناختی اجتماعی، یادگیری تحت تأثیر عوامل شناختی، رفتاری و محیطی قرار می‌گیرد. این مطالعه با هدف بررسی رابطه احتمالی بین تیپ شخصیتی، سن، پوشش معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی و انگیزه زبان‌آموزان سطح متوسط ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی انجام شد. پرسشنامه شخصیت آیزنک (EPQ) برای تعیین نوع ویژگی شخصیتی آنها به هشت معلم زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی داده شد. در مرحله بعد، پرسشنامه به 100 زبان‌آموز مرد و زن داده شد تا انگیزه شرکت‌کنندگان در یادگیری زبان انگلیسی بررسی شود. برای تعیین سطح پوشش معلمان از روش حقیقت به کثرت استفاده شد. در نهایت، پرسشنامه‌ها جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شدند. نتیجه گرفته شد که بین تیپ‌های شخصیتی و نمرات انگیزه در سطح معنی‌داری 5٪ رابطه معنی‌دار و کمی وجود دارد. با این حال، رابطه بین پوشش معلمان و انگیزه قوی بود. طبق یافته‌های آزمون همبستگی پیرسون، همبستگی بین سن و انگیزه معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی کم بود (r= -0.320). دانش‌آموزان نیز هنگام تعامل با همسالان خود از این رفتار و شخصیت الگوبرداری می‌کنند. در واقع، معلمانی که در کلاس‌های خود ویژگی‌های اجتماعی بودن، قاطعیت و اجتماعی بودن را دارند، نه تنها می‌توانند دانش‌آموزان خود را به سمت ترک کمرویی سوق دهند، بلکه به آنها در ایجاد تعامل قوی با همسالان خود کمک کرده و آنها را به یادگیرندگانی موفق تبدیل می‌کنند. بنابراین، رفتار معلمان مانند پیوندی است که بین یادگیرنده و همسالانش برقرار می‌شود. یافته‌های این مطالعه شامل برخی مفاهیم برای محققان، مربیان و طراحان تکلیف است. بر اساس نتایج این تحقیق، معلمانی که لباس حرفه‌ای پوشیده‌اند، در ایجاد تفاوت مثبت در رشد تحصیلی و اجتماعی دانش‌آموزان نقش مهمی دارند. هنگامی که معلمان به عنوان مربیانی با لباس حرفه‌ای ارائه می‌شوند، ممکن است تغییرات اجتماعی مثبتی در مدارس و به طور کلی در محیط آموزشی رخ دهد.
متن کامل [PDF 757 kb]   (550 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: آموزش زبان
دریافت: 1403/6/16 | پذیرش: 1403/9/12 | انتشار: 1403/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.