دوره 4، شماره 1 - ( آموزش زبان، ادبیات و زبان شناسی 1399 )                   جلد 4 شماره 1 صفحات 118-101 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Javadi Y, Tajik A. (2021). The Need to Develop Authentic Materials in Teaching Grammar Communicatively for Iranian High School Students, Theoretical perspectives [In English]. JSAL. 4(1), 101-118.
URL: http://jsal.ierf.ir/article-1-55-fa.html
جوادی یعقوب، تاجیک علی اکبر.(1399). نیاز به تدوین منابع آموزشی معتبر در آموزش دستور زبان به شیوه ارتباطی برای دانش‌آموزان دبیرستانی ایرانی؛ رویکرد نظری [به زبان انگلیسی] زبان کاوی کاربردی 4 (1) :118-101

URL: http://jsal.ierf.ir/article-1-55-fa.html


1- دکترا، گروه آموزش زبان و ترجمه، واحد ورامین-پیشوا، دانشگاه آزاد اسلامی، ورامین، ایران
2- دانشجوی دکترا، گروه آموزش زبان و ترجمه، واحد ورامین-پیشوا، دانشگاه آزاد اسلامی، ورامین، ایران
چکیده:   (1583 مشاهده)
آموزش و یادگیری دستور زبان در دبیرستان‌های ایران بر اساس رویکرد ارتباطی کتاب‌های درسی جدید منتشر شده، دانش‌آموزان را به سمت استفاده از الگوی دستوری در الگوهای جمله سوق می‌دهد، نه به سمت استفاده از آنها در ارتباطات. یعنی، مطالب دستوری مورد استفاده در کتاب‌های درسی جدید منتشر شده برای هدف خاص، یعنی ارائه تمرین دستور زبان استفاده شده‌اند. در تحقیقی که توسط ضرابی (2015) در مورد اعتبار کتاب‌های درسی دبیرستان‌های انگلیسی ایران انجام شد و بازخورد دریافت شده از پاسخ‌های معلمان و دانش‌آموزان نشان داد که چنین کتاب‌های درسی از نظر محتوا و ارائه، فاقد اصالت زبان انگلیسی طبیعی هستند. مطالب عموماً از آسان به سخت ارائه نمی‌شوند و عمدتاً فاقد نکات فرهنگی و ارتباطی هستند. بنابراین، هدف اصلی این مطالعه، بحث در مورد تأثیرات استفاده از مطالب معتبر در آموزش دستور زبان به صورت ارتباطی و بررسی نیاز معلمان زبان انگلیسی و طراحان دوره برای توسعه مطالب معتبر برای آموزش دستور زبان به صورت ارتباطی برای دانش‌آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی است. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که نیاز معلمان زبان انگلیسی به استفاده از مطالب معتبر در آموزش دستور زبان برای ایجاد فرصت برای دانش‌آموزان جهت قرار گرفتن در معرض استفاده واقعی از زبان است.
متن کامل [PDF 607 kb]   (1238 دریافت)    
موضوع مقاله: آموزش زبان
دریافت: 1402/2/31 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.