مدرس ارشد MY، دانشکده ادبیات و فرهنگ بینالملل، کالج هنرها و علوم آزاد، دانشگاه ایالتی آریزونا، آمریکا
چکیده: (1409 مشاهده)
به عنوان معلمی با بیش از 20 سال سابقه و به عنوان یک توسعهدهنده برنامه درسی، متوجه شدم که روشهای تدریس رایج زیادی وجود دارد که به دانشآموزان ما مربوط نمیشوند. این بدان معنا نیست که آنچه برای آنها توضیح میدهیم بیفایده است. نه، بلکه به این معنی است که دانشآموزان ما استفاده از اطلاعات ارائه شده به خود را نمیبینند و این باعث میشود که آن را بیربط به زندگی خود، به ویژه با فناوریهای جدید و دنیای رو به رشد جهانی شدن در اطراف ما، بدانند. در این مقاله، دو نوع رایج از دستورالعملهای برنامه درسی را معرفی خواهم کرد که عبارتند از: رویکردهای خطی و کلنگر در آموزش. من با مقدمهای کوتاه در مورد هر رویکرد شروع میکنم و توضیحات و بستری برای بحث در مورد ویژگیهای هر روش ارائه خواهم داد. بعداً، برخی از بهترین شیوههایی را که میتوان در کلاسهای رویکرد کلنگر برای کمک به معلمان در توسعه شیوههای تدریس روزانه خود استفاده کرد، معرفی خواهم کرد. در این مقاله، بهترین شیوهها به فعالیتها، روشها یا رویکردهای معلم در کلاس اشاره دارد که برای بهبود تواناییهای تحصیلی، روشهای تفکر و نتایج مطلوب دانشآموزان استفاده میشود. این روشها به دانشآموزان کمک میکنند تا آنچه را که یاد میگیرند با زندگی روزمره خود مرتبط کنند.
موضوع مقاله:
آموزش زبان دریافت: 1402/2/31 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10