دوره 7، شماره 4 - ( زبان کاوی کاربردی (JSAL) 1403 )                   جلد 7 شماره 4 صفحات 22-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gashti S S, Farrokh P. (2024). Teachers’ Personality Traits, Age, Attire and English Learners’ Motivation: A Meta- Analysis Study [In English Teachers’ Personality Traits, Age, Attire and English Learners’ Motivation: A Meta- Analysis Study [In English]. JSAL. 7(4),
URL: http://jsal.ierf.ir/article-1-159-fa.html
گشتی سید سبحان، فرخ پریسا. ویژگی های شخصیتی معلمان، سن، پوشش و انگیزه زبان آموزان انگلیسی: مطالعه فراتحلیلی [به انگلیسی] زبان کاوی کاربردی 1403; 7 (4)

URL: http://jsal.ierf.ir/article-1-159-fa.html


1- گروه زبان انگلیسی، واحد لاهیجان، دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان، ایران
2- گروه زبان انگلیسی، واحد لاهیجان،دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان، ایران ، farrokh_p@yahoo.com
چکیده:   (344 مشاهده)
بر اساس نظریه شناخت اجتماعی، یادگیری تحت تأثیر عوامل شناختی، رفتاری و محیطی قرار می گیرد. این مطالعه با هدف بررسی رابطه احتمالی بین ویژگی های شخصیتی، سن، پوشش معلمان زبان انگلیسی و انگیزه زبان آموزان ایرانی متوسطه زبان انگلیسی برای یادگیری زبان خارجی انجام شد. پرسشنامه شخصیت آیزنک (EPQ) برای هشت معلم زبان انگلیسی برای تعیین نوع ویژگی شخصیتی آنها اجرا شد. سپس پرسشنامه انگیزشی در اختیار 100 نفر از زبان آموزان زن و مرد قرار گرفت تا انگیزه شرکت کنندگان در یادگیری زبان انگلیسی بررسی شود. برای تعیین سطح پوشش معلمان از روش حقیقت به اجماع استفاده شد. در نهایت پرسشنامه ها جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه‌گیری شد که بین ویژگی های شخصیتی و نمرات انگیزش در سطح 5 درصد رابطه معنادار و کمی وجود دارد. با این حال، رابطه بین پوشش معلمان و انگیزه ربان آموزان  قوی بود. بر اساس یافته های آزمون همبستگی پیرسون، همبستگی بین سن معلمان و انگیزه زبان آموزان کم بود.
متن کامل [PDF 758 kb]   (23 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: آموزش زبان
دریافت: 1403/6/16 | پذیرش: 1403/9/12 | انتشار: 1403/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.