1- گروه زبان انگلیسی، واحد لاهیجان، دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان، ایران
2- گروه زبان انگلیسی، واحد لاهیجان،دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان ، ایران ، farrokh_p@yahoo.com
چکیده: (194 مشاهده)
بر اساس نظریه شناخت اجتماعی، یادگیری تحت تأثیر عوامل شناختی، رفتاری و محیطی قرار می گیرد. این مطالعه با هدف بررسی رابطه احتمالی بین ویژگی های شخصیتی، سن، پوشش معلمان زبان انگلیسی و انگیزه زبان آموزان ایرانی متوسطه زبان انگلیسی برای یادگیری زبان خارجی انجام شد. پرسشنامه شخصیت آیزنک (EPQ) برای هشت معلم زبان انگلیسی برای تعیین نوع ویژگی شخصیتی آنها اجرا شد. سپس پرسشنامه انگیزشی در اختیار 100 نفر از زبان آموزان زن و مرد قرار گرفت تا انگیزه شرکت کنندگان در یادگیری زبان انگلیسی بررسی شود. برای تعیین سطح پوشش معلمان از روش حقیقت به اجماع استفاده شد. در نهایت پرسشنامه ها جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجهگیری شد که بین ویژگی های شخصیتی و نمرات انگیزش در سطح 5 درصد رابطه معنادار و کمی وجود دارد. با این حال، رابطه بین پوشش معلمان و انگیزه ربان آموزان قوی بود. بر اساس یافته های آزمون همبستگی پیرسون، همبستگی بین سن معلمان و انگیزه زبان آموزان کم بود
(r=.320).
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
آموزش زبان دریافت: 1403/8/16 | پذیرش: 1403/9/12