Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Studies in Applied Language (JSAL)
زبان کاوی کاربردی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 6, Number 4 (2023-11)
Narrative Analysis of "A Quiet Romance" Utilizing Gérard Genette's Theory [In Persian]
تحلیل روایتشناسانه «یک عاشقانه آرام» بر اساس نظریه «ژرار ژنت»
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The analytical and corpus-based study on Semantic and Syntactic Representations of Persian Motion-Directional Verbs [In English]
بررسی تحلیلی و پیکرهمحور بازنمایی معنایی و نحوی افعال حرکتی-جهتی فارسی [به زبان انگلیسی]
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Comparative Sociocultural Analysis of the Folkloric Tale of Sheikh San'Aan in Kurdish and Persian Narratives from a Cultural Anthropological Perspective [In Persian]
تحلیل جامعه شناختی داستان فولکلوریک شیخ صنعان از منظر مردم شناسی فرهنگی؛ مقایسه دو روایت کُردی و فارسی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Examination of Derivative and Compound Words Generated from Four Syntactic Elements "-Chi," "-Kar," "-Forush," and "-Gar" within the Context of Morphological Construction Theory [In Persian]
بررسی واژههای اشتقاقی و ترکیبی ساختهشده از چهار عنصر دستوری «-چی»، «-کار»، «-فروش» و «-گر» در چارچوب نظریه صرف ساختی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Examining the Effectiveness of Reading Tasks Versus Listening Tasks in the Improvement of Vocabulary Learning in Iranian High School Learners Based on Vision Series: Dissecting the High School English Books [In English]
بررسی اثربخشی تکالیف خواندن در مقابل تکالیف گوش دادن در بهبود یادگیری واژگان در دانش آموزان دبیرستانی ایرانی بر اساس مجموعه چشم انداز: کاوشی در کتاب های انگلیسی دبیرستان [به زبان انگلیسی]
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
How Dynamic Assessment and the Online Intelligent Essay Assessor affect IELTS Writing [In English]
اثربخشی نحوه ارزیابی پویا (DA) و ارزیاب مقاله هوشمند (IEA) بر نگارش آیلتس [به زبان انگلیسی]
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles